Itsekyselijät kokoontumiset

Tiedustelut ensisijaisesti Facebook-ryhmässä. Voit lähettää myös mailia: itsekyselijat at gmail.com

TAMPERE
: Uusi tiloja etsitään! I
lmoita Facebook-ryhmässä tai mailitse kiinnostuksestasi osallistua Itsekyselijät-tapaamiseen.

TURKU: Ilmoita Facebook-ryhmässä tai mailitse kiinnostuksestasi osallistua Itsekyselijät-tapaamiseen.

HELSINKI / ESPOO: ilmoita Facebook-ryhmässä tai mailitse kiinnostuksestasi osallistua Itsekyselijät-tapaamiseen.

VAASA: Ilmoita Facebook-ryhmässä tai mailitse kiinnostuksestasi osallistua Itsekyselijät-tapaamiseen.

maanantai 8. marraskuuta 2010

Itsekyselijän työmääritelmä

Itsekyselijä on henkilö, joka huomaa aina palaavansa elämän peruskysymysten äärelle: Kuka tai mikä minä olen? Mikä on totta? Olenko 'minä' - ajatukseni ja tunteeni - vai jotakin muuta? Miksi teen sitä mitä teen? Voisinko tehdä jotakin toisin?

Muita spesifimpiä kysymyksiä, joita saattaa nousta yhä uudestaan Itsekyselijäin mieleen:
  • Mikä yhteiskunnan arvoissa on totta?
  • Mikä on yhteiskunnallinen, sosiaalinen ja biologinen ohjelmointi, jolle olemme altistettuja? Onko minun mahdollista toimia vapaana tästä?
  • Mihin asioihin tai ajatuksiin olen samastunut ilman, että olen tästä tietoinen?
  • Täytyykö minun puolustaa jotakin ideologiaani tai ajatuksiani, ja jos täytyy miksi?
  • Missä tilanteessa huomaan reagoivani sen sijaan, että toimisin 'tuoreesti'?
  • Onko elämässä jotakin enemmän kuin: syntyä, tehdä työtä, lisääntyä, kuolla?
  • Olisiko parempi vain unohtaa syvälliset kysymykset ja vain "elää"?
  • Mitä minulle tapahtuu kun kuolen?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti